• ¡Welcome to Square Theme!
  • This news are in header template.
  • Please ignore this message.
Здравейте гост! Вход Регистрация


Рейтинг:
  • 27 Гласа - 3.19 Средно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Кремации по нашите земи
#1
ха, ха-за трупоизгарянита, които датират по нашите земи от Бронза и най-вероятно са внос от ценралноевропейските култури, е нахално да се говори, че са славянски. Просто по нашите земи се смята, че последно са го практикували славяните до покръстването. Ама може и да не е така. Защото в южна България и Македония славяните са покръстени доста по рано, а на една от срещите на клуба разбрах от Васко Археолога, че покрай Стара Загора са намерени грънци от културата Прага-Корчаг в погребения с христянски обряд. Та може да се действа и в тая посока. За сега ще си правим личните проекти до колкото имаме възможност Smile
EU-92
R-YP617*(341019,YF02433)
E-V13-BY4523(364883, YF05703)
R1a-Z93-Y15121-Y5271*(364878, YF06450)
J2a-M67-PH2758(366674, YSEQ2606)
J2a-L25-PF5350*(364879, YSEQ2347)
E-V13-FGC11450*(407620,YSEQ3598)
I2a-Y3548*(366675, YF07848)
I2a-Y3548*(414297, YF07821)
U4c1a
 
Reply
#2
Пренесох мнението на Дилов и отговора ми в категория История.

(10-29-2014, 01:07 PM)dilow Писа: ха, ха-за трупоизгарянита, които датират по нашите земи от Бронза и най-вероятно са внос от ценралноевропейските култури, е нахално да се говори, че са славянски. Просто по нашите земи се смята, че последно са го практикували славяните до покръстването. Ама може и да не е така.

Просто е общоприето траките да са избити като кучета по това време, а каквото е останало да се е скрило да две места из Балканите в общо 3 куторки и една кошара.

А за келтите се смята, че след като са загубили една битка при Делфи, от тях е останал човешки потенциал един юсбашия със стотина бабаите да отидат Анадола и още една такава група да направи мимолетно царство за има-няма едно поколение и траките да ги изтребят като шапосани говеда.

Така че в мирогледа на повечето учени кремациите са я от славяни, я от тюрки без други варианти, като за доста погребения доста се спори аджаба какви са, включително и за кремациите от биритуалните некрополи в България, за които и Рашо Рашев не е напълно сигурен - може да са "прабългарски", славянски, на "славянизирани прабългари", мисля че и други възможности имаше.

(10-29-2014, 01:07 PM)dilow Писа: Ама може и да не е така.

Генетиката достатъчно добре показва доколко е избито старото население, освен ако не припишем всичко южняшко на гърци, римляни, арменци, сирийци, кюрди, араби и всякакви други ИРИ поданници и в последствие на османско влияние, тъй като и османците са предимно стари Анадолци.

Има доста извори за ранната им история в които склавините (включая всякакви варианти и други названия като венети и анти) са пряко приравнявани с траки, готи и сармати, при това винаги свързани с Балканите и едва няколко века по-късно започва да се говори за някакви словени и на север (при германците и в Русия). В първият собствено руски извор въобще черно на бяло е написано как волохите (римляните) изгонват словените от земите им край Дунав (където сега са Унгарската и Българската земи), което не е нищо друго освен инвазията на Траян. Дори Библията на Панславизма "Царство на славяните" на Мавро Орбини говори за Балканите като славянска родина и за приемствеността им от по старите народи тук.

Археологически "славянските" кремации по нашите земи не се различават по нищо от предишните тракийски, но се различават от доказано славянсакта култура Прага-Корчак.

Що се отнася до келтите - всички извори говорят за няколко стотин хиляди човека със все жените, децата, старците, имуществото и добитъка, което не прилича на грабителски поход. И никой не споменава че келтите са избити при що годе единствената им загуба от гърчолята. А археологията говори не за шепа нескопосани разбойници с мимолетна държава. Съществували са няколко отделни трако-келтски държави, всяка от които сече собствени монети (сигурен признак за държавност) нонстоп 300 години, до превземането на Балканите от Рим. И това само тук, а в цяла Източна Европа чак до Волга се появяват "латенизирани" култури от латенско смесено с местни жители - Пшеворска култура, Зарубецка култура, Именковска култура, Черняховска култура, та дори и в Крим. При същите тези култури има и илияние от скито/сарматите, както и тракийско от Балканите (за периода след 1-ви век наречено "провинциално римско"), което говори за интеграция на трите общества. И навсякъде освен латенските предмети на бита, керамиката и украшенията, се среща покрай кремацията и ритуалната деформация на оръжия (примерно).

Разбира се както траките и келтите са оставили силно влияние и после неминуемо изчезнали като млечни зъби. Така че стотиците кремации от келтски тип през Средновековието в Източна Европа ги обявяват за славянски и тюркски според автора. Нищо че при тях има ритуално деформирани оръжия, не може да са от келти, понеже те отдавна са романизирани на запад от Алпите и няма чий да го дирят покрай Черно море.

Ето едно филмче, където се опитват да изкарат Именковкста култура да е родина на славяните, показват и кремациите и деформираните оръжия.

Всъщност ярък пример за това как предубедените хора им се привижда това което искат, а понякога и съвсем преднамерено премълчават и манипулират, са цитатите на любимият за цитиране от руснаците Ибн Фадлан. Ще цитирам по-големи пасажи от тези във филма, като със зелено ще е техния цитат, а с червено това, което не обичат много да цитират. Big GrinBig GrinBig Grin

Ето сглобения цитат в началото на филма, взет е от 22-ра глава:

Той [Ибн Фадлан] каза:

Видях русите, когато пристигнаха по търговските си дела и се разположиха на р. Атил. Не съм виждал хора с по-съвършено телосложение от тяхното. Можеха да се оприличат с палми - с руси коси, с румени лица, с бели тела. Те не носят куртки, нито кафтани, но мъжете носят киси [1], с които те покриват едната си страна, при което едната им ръка остава навън.

Всеки един от тях носи със себе си брадва, меч и нож, при това той никога не се разделя с тях (това, което споменахме по-горе).

Мечовете им са плоски, с бразди по тях [за изтичане на кръвта], франкски [2] и от крайчеца на ноктите до шията на всеки русин има нарисувани изображения на хора и предмети и на други подобни.

А що се отнася до жените им, то на гърдите на всяка една от тях е прикрепена кутийка. А във всяка кутийка има пръстен от желязо, от сребро, от мед, от злато, в зависимост от паричните средства, с които разполага мъжът. Във всеки пръстен се намира нож, също прикрепен към гърдите – на шията на жените има няколко реда гердани от злато или сребро, тъй като след като човек притежава 10 000 дирхема, то той доставя на своята жена гердан в един ред, а ако пък владее 20 000 дирхема, то той й набавя гердан в два реда. По такъв начин всеки 10 000, които се прибавят към неговото състояние, означава увеличение на накитите на жена му с един гердан. Така че на шията на някои от тях висят много редове гердани. Най-хубавото оръжие при тях [русите] са зелените мъниста, направени от керамика, която намираме на корабите. Те [русите] сключват [търговски] договори за мънистата. Купуват едно и го нанизват като гердан за своите жени. Те са най-мръсните творения на Аллаха – те не се чистят от изпражненията, нито от пикочта, нито след полови сношения, но мият ръцете си след ядене. Те са като блуждаещи и слепи магарета.

Идват от страната си, привързват корабите си на Атил, а това е голяма река. На брега й строят просторни домове от дърво. В един такъв дом се събират 10 или 20 – по-малко или повече. Всеки от тях си има свое легло, на което той седи, а заедно с него са девойки красавици за търговците. И ето че един от тях се съвокувлява със своето момиче, а приятелят му го гледа. Понякога те се съединяват, цяла група от тях се намират в подобно положение, намират се един срещу друг, влиза търговецът, за да си купи от тях някоя мома, и ги сварва, съединил се с нея, и той, русинът, не я оставя, или пък частично удовлетворява своите потребности.

Те задължително всеки ден си мият лицата в тавите с най-мръсната вода, каквато може да има, и най-нечистата. Това става така: всяка утрин девойката носи вода в голямо ведро и го поднася на своя господин. Той измива в него ръцете, лицето и косите си. Мие ги, реше ги с гребен във ведрото. След това се секне и плюе в него и така не остава никаква мърсотия по него, но всичко остава във водата. Когато той свърши с тоалета си, девойката занася ведрото до седящия редом с него другар и той върши това, което е извършил предидущият. И тя продължава да носи ведрото от един на друг, докато не обходи така всички, намиращи се в дома, и всеки се секне, плюе и мие лицето и косите си в нея.
* * *

И само след като техните кораби пристигнат на това пристанище, всеки от тях излиза и носи със себе си хляб, месо, лук, мляко и набиз [вид напитка. - б. пр.] и така, докато не достигне до дълга, забита в земята греда, по която има изсечено лице, наподобяващо лице на човек, а около нея [парчета от дърво] с по-малки изображения, а зад тях стърчат високи трупи, забити в земята. И така той се приближава към голямото изображение, покланя му се и произнася следните слова: "О, господарю мой! Дойдох от далечна страна. С мен пристигнаха толкова и толкова девойки и толкова и толкова самурени кожи", и така, докато не изреди всички стоки, които е донесъл със себе си - "аз дойдох при теб с тези дарове" – след това оставя всичко, каквото носи със себе си, пред гредата - "искам да ми изпратиш търговец, притежаващ много пари и дирхеми, за да купи от мен всичко, каквото пожелая, и да не ми противоречи в нищо, за което му говоря". И след това си отива.

И все пак, ако продажбата бъде трудна за него и идването му се протака, то той отново пристъпва с подаръка – втори и трети, и ако му бъде трудно да получи това, което иска, той поднася подарък на всяко от по-малките изображения, моли и за ходатайство и ще каже: "Това са жени на нашия господар, неговите дъщери, неговите синове." И така той продължава да отправя молби към едно или друго изображение, да го моли и унизително да проси и да се кланя пред тях. Понякога продажбата се извършва много лесно, така че той продавал. Тогава той изрича: "Господарю мой, вече се изпълни това, което ми бе нужно, и трябва да го възнаградя!" И ето че той взема известен брой овце или рогат добитък, убива ги и раздава част от месото, а останалото го занася и хвърля пред голямата греда и пред малките, намиращи се около нея, и главите на рогатия добитък и на овцете на тези трупчета, забити в земята. Когато настъпи нощта, идват кучета и изяждат всичко. Говори този, който е сторил това: "Вече си доволен от мен, господарю мой, изяде моя дар."

И ако някой от тях се разболее, [те разгъват за него палатка] встрани от тях и го захвърлят там и го оставят в нея за известно време на хляб и вода, не се доближават до него, не разговарят с него, но го посещават всеки три дни, особено ако е бедняк или роб. Ако той оздравее и стане на крака, връща се при тях, ако ли пък умре, то те го изгарят. Ако той е бил роб, то те го оставят в такова положение, така че да бъде изяден от кучетата и хищните птици. Ако ли пък хванат крадеца или похитителя, завеждат го до дебелото дърво, завързват на шията му здраво въже и го окачват на него завинаги, докато се разпадне на части от ветровете и дъжда.


Вторият цитат (към 11-та минута) пак е от горната глава, маркирам го със синьо.

Следващите два цитата са от 23-та глава, третия в зелено, четвъртия в синьо:

И по-рано неведнъж са ми разказвали какво правят със своите висшестоящи началници при тяхната смърт, най-малкото от които е изгарянето им, така че много ми се искаше да присъстам при това. До мен дойде известие за смъртта на един изветен мъж от тях. И ето те го поставиха в гроба, сложиха капака над него, след изминаване на десет дни, докато не свършеха с кроенето на дрехите му и не ги ушиха.

За бедния човек това става така: построяват малък кораб, полагат мъртвеца в него и го запалват (кораба), а за богатия постъпват така: събират парите му, разделят ги на три части – една трета остава за семейството му, една трета използват, за да му се скроят дрехи, и една трета, за да приготвят набиз, напитка, която те ще пият до деня, когато неговата девойка ще се самоубие и ще бъде изгорена зад своя господар, а те изцяло се предават на властта на набиза, пият го денонощно, така че [понякога] някой от тях умира, държейки чашата си в ръка.

Ако умре старейшината, то неговото семейство говори на девойките и юношите му: "Кой от вас ще умре заедно с него?" Някой от тях проговаря: "Аз." И ако той е изказал съгласието си, то това е вече задължително и връщане назад няма. А ако той поиска сам това, не биха го допуснали. Повечето, които постъпват така, това са девойките.


И ако умре такъв мъж, за който споменах преди, то казват на момичетата му: "Кой ще умре заедно с него?" Една от тях казала: "Аз." И така заръчали на двете му момичета да я пазят и да бъдат с нея, където и да ходи тя, даже и дотам, че да мият краката й със собствените си ръце. Неговите родственици се заели с неговата работа – да кроят дрехи за него, да приготвят това, което е необходимо. А девойката всеки ден пила и пяла, веселила се, радвала се на бъдещето.

Когата настъпил денят, в който трябвало да бъдат изгорени той и девойката, аз пристигнах до реката, в която се намираше корабът му - и ето виждам, че той е вече изнесен на брега и за него са сложени четири подпорки от дървен материал [от хаданг – бяла топола – б. пр.] и друго дърво, поставено около него [кораба], неща като възвишение от дъски. След това корабът бе премъкнат по-нататък, докато не бе наместен на тези дървени съоръжения. Започнаха да идват и да си отиват. Говореха език, който не разбирах. А той, мъртвецът, беше далеч, в своя гроб, тъй като още не бяха го изваждали оттам. После донесоха легло, сложиха го на кораба и го покриха с тегелирани дюшеци и византийски брокат и възглавници [от византийски брокат], и тогава дойде старица, която наричат "ангел на смъртта", тя разстла върху ложето постелките, за които вече споменахме.

Тя ръководи обшиването и приготовлението му и тя убива девойките. Аз я видях, че прилича на вещица и че е грамадна, дебела, мрачна и сурова.
Когато те пристигнаха до гроба му, отстраниха пръстта от дървения капак, дръпнаха дървото настрана и извадиха мъртвеца от неговия изар [1], с който той е погребан, и ето че видях как той [мъртвецът] е почернял от студа на тази страна. А те още преди това са сложили с него в гроба му набиз, плодове и тамбур [2].

И така те извадиха всичко това навън, той съвсем не смърдял и нищо не било променено, освен цвета му, и го облякоха с шалвари и гетри, и ботуши, и куртка, и кафтан от брокат със златни копчета, сложиха на главата му шапка също от брокат и самурени кожи. Понесоха го, не спряха, докато не достигнаха до палатката, опъната за него на кораба, поставиха дюшека и го подпряха с възглавници и донесоха набиз, плодове и благовонни растения и го оставиха заедно с тези предмети.

Донесоха хляб, месо и лук и го оставиха пред него, донесоха куче и го разрязаха на две части и го хвърлиха в кораба. После донесоха всичкото му оръжие и го туриха до него, сетне взеха два коня и ги пришпорваха, докато те не плувнаха в пот, след което ги разрязаха с меч и запокитиха месото им в кораба.

Подир това доведоха две крави, заклаха и тях и хвърлиха и тях в кораба. Най-накрая донесоха петел и кокошка, убиха и тях и ги запратиха на същото място.

А девойката която поискала да бъде убита, отивайки и връщайки се, влизала в юртите една след друга, при което към нея се присъедннява стопанинът на дадената юрта и й дума: "Кажи на своя господар: "Аз направих това от любов към теб."
* * *

Когато настъпила икиндия, в един петък, довели девойката до нещо, което били направили по-рано, приличащо на корнизи на вратите, тя поставила двата си крака върху дланите на мъжете, повдигнала се на този корниз и хортувала нещо на своя език. След това слязла, после я повдигнали втори път, при което извършила същото действие, както и първия път, сетне отново я спуснали и я повдигнали трети път, сторила това, което и предишните два пъти. Подир това й подали кокошка, отрязали главата на кокошката и я захвърлила. Те взели обезглавената кокошка и я захвърлили на кораба. Попитах преводача за стореното от нея и той ми обясни, че тя казала първия път, когато я повдигнали: "Виждам моя баща и моята майка", а втория път изрекла: "Виждам моите умрели роднини седнали", третия път мълвяла: "Виждам моя господар, седнал в градината, а градината е красива и в нея има много зеленина, с него са много мъже и момчета, и ето той ме вика, така че водете ме при него!" И те тръгнали с нея към кораба. Тя свалила двете си гривни, които били на ръцете й, и ги дала на жената, която се наричала "ангелът на смъртта", а тя била тази, която щяла да я убие. Тя [девойката] свалила и двете халки, които били на краката й, и гй дала на тези две дейвоки, които й помагали – те и двете били дъщери на жената, позната с прозвището "ангелът на смъртта". След това я повдигнали на кораба и още не влязла в палатката, дошли мъжете, които носели със себе щитове и тояги и й подали чаша с набиз, тя пяла над нея и я изпила. Преводачът ми каза, че така тя се сбогува със своите приятелки. След това й бе дадена друга чаша, взе я и започна песен, при което старицата я окуражаваше да пие и да влезе в палатката, в която се намираше нейният господар [мъртвецът]. И аз видях как тя се заколеба, искаше да влезе в палатката, но вмъкна главата си [между нея и кораба]. Старицата сграбчи главата й и я напъха в палатката и влезе вътре с нея [с девойката].

Мъжете започнаха да удрят с тоягите по щитовете, за да не чуват виковете на девойката, а биха се изплашили и другите момичета и не биха поискали да умират заедно с господарите си. После в палатката влязоха 6 мъже и всичките те извършили прелюбодеяние с девойката. Сетне поставили девойката на една страна, редом с господаря им, двама хванали двата й крака, двама я уловили за ръцете и старицата, позната с името "ангелът на смъртта", омотала около врата й въже и дала двата му края на намиращите се в противоположните краища други двама мъже, за да го държат, а самата тя се приближила, като държела в ръката си нож с широко острие. И ето тя започнала да го забива в ребрата на девойката и да го изважда, а в същото време двамата мъже я душили. И така, докато момичето не издъхнало. След това се приближил най-близкият родственик на този мъртвец, взел тоягата и я запалил на огъня, след което тръгнал заднешком [с гръб към кораба], с лице към своите хора, в едната му ръка била запалената пръчка, а другата била в задника му, а той, както си е гол, останал така, докато не запалил дървото, намиращо се под кораба.

След това надойдоха хора с парчета от дърво за подпалки и дърва и всеки държеше борина, краят на която той преди това беше запалил. Огънят обхвана дърветата, после кораба, сетне палатката, а така и мъжа, и девойката, и всичко, което се намираше там, задуха и ужасно силен вятър, пламъците на огъня се увеличиха и се разгоряха неукротими и обхващащи всичко наоколо. До мен стоеше някакъв русин и чух, че той разговаря с преводача, който беше с мен. Попитах го за какво разговаря с него и той ми отговор: "Правилно разсъждава той, казвайки ми: "Вие, о, араби, сте глупави!" Той каза: "Наистина вземате най-любимия и уважаван човек от Вас, хвърляте прахта му в земята и изяждат праха му червеите, а ние го изгаряме да едно мигновение, така че той се озовава в рая незабавно и веднага."

След това се изсмя, а аз го попитах за това, а той ми каза: "От любов към него Бог изпрати вятър, за да го вземе веднага, начаса." И наистина не бе изминал и час и корабът, и дървата, и девойката и господарят се бяха превърнали в пепел. След това построиха на мястото на този кораб, който те извлякоха от реката, нещо, наподобяващо заоблен хълм, и го забиха в средата на голямо дърво [хаданга – бяла топола], написаха на него името на този мъж и името на царя на русите и се отдалечиха.
* * *

Той [Ибн Фадлан] каза:

Към обичаите на царя на русите следва да се отнесе и това, че заедно с него в двореца живеят четиристотин мъже богатири, последователи и привърженици, и при това хората, живеещи с него, са надеждни, от тях някои умират, когато той умре, и биват убивани заради него. При всеки от тях живее и момиче, което му прислужва, мие му главата и му приготвя това, което той яде и пие. Има и друго, което използва като държанка. Тези 400 мъже седят под ложето и престола му. А ложето му е огромно, с инкрустации от скъпоценни камъни самоцвети. На това ложе седят и 40 девойки (специално за постелята). Понякога има сношение с някои от държанките в присъствието на сподвижниците си, за които споменахме по-горе. Такава постъпка те не смятат за срамна. Той не слиза от леглото си, така че ако иска да задоволи някое от желанията си, то той уталожава нуждите си в леген, а когато му се прииска да поязди, довеждат коня му направо до леглото и той възсяда коня си, а когато пък поиска да слезе от коня, довеждат животното толкова близо, че да може направо да се свлече на кревата. Той няма други задължения и работа, освен да се съвокуплява с девойките, да пие и да се отдава на развлечения. Той си има заместник, който командва войските му, сражава се с враговете и го замества при поданиците му.

Ужким цитираното в четвъртия цитат, как двама от тези 400 се сражават за да се определи правдата е измислица и го няма в оригинала.


(10-29-2014, 01:07 PM)dilow Писа: Защото в южна България и Македония славяните са покръстени доста по рано, а на една от срещите на клуба разбрах от Васко Археолога, че покрай Стара Загора са намерени грънци от културата Прага-Корчаг в погребения с христянски обряд.

Само дето на територията на днешна България са намерени повече кумански каменни баби от пражко-корчакска керамика.

Това че в границите на християнска ИРИ е имало някой и друг похристиянчено от живеещите на север от Карпатите, по каквато и да е причина (освободен роб, наемник, беглец), не прави кремациите на българска територия славянски.

(10-29-2014, 01:07 PM)dilow Писа: Та може да се действа и в тая посока. За сега ще си правим личните проекти до колкото имаме възможност Smile

Или това или да викаме Неволята. Tongue
J2b1-M205
 
Reply
#3
А. Пьянков смята че първоначалните носители на етнонима “касоги” са били алтайскоезична (древноюркска) общност от Централна Азия, която е мигрирала към Западен Кавказ и там е оставила кремационните погребения в границите на салтово-маяцката археологическа култура. Тези кремации поразително напомнят на древнокиргизките. Една част от това население е мигрирало заедно с Аспарух на Балканите. С тях вероятно е свързан и досега съхранения топоним Каспичан, където е открит биритуален некропол с кремации от езическия период. Друга част се е установила по р. Северски Донец, а трета е останала в Прикубанието и се е асимилирала с местните абхазо-адигски племена. Самата дума kas-piči може да се обясни от древнотюркски като „малките, откъснатите, отделените каши /каси или касоги“.
 
Reply
#4
(05-04-2017, 05:39 PM)Шчекн Ичр Писа: А. Пьянков смята че първоначалните носители на етнонима “касоги” са били алтайскоезична (древноюркска) общност от Централна Азия, която е мигрирала към Западен Кавказ и там е оставила кремационните погребения в границите на салтово-маяцката археологическа култура. Тези кремации поразително напомнят на древнокиргизките. Една част от това население е мигрирало заедно с Аспарух на Балканите. С тях вероятно е свързан и досега съхранения топоним Каспичан, където е открит биритуален некропол с кремации от езическия период. Друга част  се е установила по р. Северски Донец, а трета е останала в Прикубанието и се е асимилирала с местните абхазо-адигски племена. Самата дума kas-piči може да се обясни от древнотюркски като „малките, откъснатите, отделените каши /каси или касоги“.
ха, ха-популационната генетика за сега не потвърждава никаква алтайска, кавказка, уралска връзка сред съвременното българско население. Дори потомци на салтовомаяцката култура няма. Smile
EU-92
R-YP617*(341019,YF02433)
E-V13-BY4523(364883, YF05703)
R1a-Z93-Y15121-Y5271*(364878, YF06450)
J2a-M67-PH2758(366674, YSEQ2606)
J2a-L25-PF5350*(364879, YSEQ2347)
E-V13-FGC11450*(407620,YSEQ3598)
I2a-Y3548*(366675, YF07848)
I2a-Y3548*(414297, YF07821)
U4c1a
 
Reply
#5
(05-04-2017, 06:20 PM)dilow Писа: ха, ха-популационната генетика за сега не потвърждава никаква алтайска, кавказка, уралска връзка сред съвременното българско население. Дори потомци на салтовомаяцката култура няма. Smile


Ами от 2 и може би кусур години чакаме Афанасиев да изкара всичките резултати от Салтово-майацката култура, за сега има само пре-принта с 10-тина резултата само от катакомбните погребения, които се водят алански. От "прабългарите" за сега нищо, надявам се да има все пак нещо, все пак 180 проби бил взел.
J2b1-M205
 
Reply
#6
От горели кости ДНК не може да се изследва, така че "прабългарите" с кремации отпадат от възможност за изследване.

...ха, ха-популационната генетика за сега не потвърждава никаква алтайска, кавказка, уралска връзка сред съвременното българско население. Дори потомци на салтовомаяцката култура няма...

Явно съвр. българи сме потомци на извънземни.

Афанасиев работи с датчани, в Дания изследват кокалите доколкото знам.
 
Reply
#7
(05-08-2017, 11:15 AM)Шчекн Ичр Писа: От горели кости ДНК не може да се изследва, така че "прабългарите" с кремации отпадат от възможност за изследване.

...ха, ха-популационната генетика за сега не потвърждава никаква алтайска, кавказка, уралска връзка сред съвременното българско население. Дори потомци на салтовомаяцката култура няма...

Явно съвр. българи сме потомци на извънземни.

Афанасиев работи с датчани, в Дания изследват кокалите доколкото знам.
ха, ха-Главанак, от българите несъмнено има и извънземни под прикритие. Аз за такива смятам тези българи, които не искат да си направят собствено генетични изследване, за да не ги разкрием. Но са много вещи в експертизата и се мъчат да изкарат българите ако не извънземни, то поне задокеански. За мен прабългарите са скити, от край време съседи на даки и гети, по време на поредните вълни на бежанци от изток са натикани от степната в лесостепната зона, където са се поомешали със славяните от антската група. След краха на хунския племенен съюз пак слизат в степите и правят смесена държава със славяните севери, които се разполагат на север като бариера срещу другите славяни, а българите от юг пазят държавата от продължаващите напъни на степните народи, които жълтите продължават да изтикват на запад цели 1 500 години, докато самите жълти като монголо татари се появяват в Европа през 13 век. Та българите отстояват старите си територии до края на 7 век, когато територията на Пенковската култура е изоставена и българи заедно с част от северите идват на запад, а и на юг в Добруджа и Мизия. Част от северите се изтеглят на север при другите славяни и балти, други се хазаизират и юдеизират. После Светослав ги вкарва в Киевска Рус, а сега се водят източноевропейски еврей ашкенази. Много показателен е клонът на R1a-M458-L1029-YP417-YP418-YP1013, на който за сега са почти всички българи. L1029 е централноевропеиски-има го и при келти, германци, славяни. YP417-словаци, моравци, българи. Тук българите като славяни са слезли от Татрите и Карпатите в равнината на север от Дунав
, а след това в Мизия по време на хунските нашествия. YP418 са вече изтикани на изток от готите и се смесват с изтиканите на север от степите българи. С тях участват в нашествията на Балканите в края на 5 век, а може би тогава и отсядат тук. YP1013 показват края на Пенковската култура и преместването и на запад и юг-предците на нашия съфорумник TPTP се разделят от заминаващите на север към Латвия, и оставащите на юг бъдещи еврей ашкенази. И през Варненски балкан, долината на Марица достигат до Македония при Кукуш. От другите клонове под L1029 е доказан един YP263, които може и да е по-ранен келтски или готски, а се предполага и един YP515, които снип е паралелен на L1029 и е по-северен, може да е дошъл също с готите. Както и единствения L260-YP1337, който може и да е славянски. Наскоро, до 1 месец ще се изясни още един L1029, а и 5 Z280. За сега е сигурно, че клоновете на Z93 и Z92, а и един клон под Z280-Z237-YP5997 идват на Балканите с траките през късен Бронз. също е сигурно, че в продължение на 3 века славяните навлизат в източните Балкани като през фуния-от изток, север, запад, а накрая и от юг при завладяването на Тракия, Родопите и Македония от канасубигитата Омуртаг, Маламир и Пресиян. От юг идват панонските славяни през Охрид, Битоля, Солун, Родопите, Тракия. След един месец по-голяма яснота, като излязат резултатите от пълния секвенс на уважаемия съфорумник Гологанов и другите 5 Сниппакета. Smile
EU-92
R-YP617*(341019,YF02433)
E-V13-BY4523(364883, YF05703)
R1a-Z93-Y15121-Y5271*(364878, YF06450)
J2a-M67-PH2758(366674, YSEQ2606)
J2a-L25-PF5350*(364879, YSEQ2347)
E-V13-FGC11450*(407620,YSEQ3598)
I2a-Y3548*(366675, YF07848)
I2a-Y3548*(414297, YF07821)
U4c1a
 
Reply
#8
(05-08-2017, 01:13 PM)dilow Писа:
(05-08-2017, 11:15 AM)Шчекн Ичр Писа: От горели кости ДНК не може да се изследва, така че "прабългарите" с кремации отпадат от възможност за изследване.

...ха, ха-популационната генетика за сега не потвърждава никаква алтайска, кавказка, уралска връзка сред съвременното българско население. Дори потомци на салтовомаяцката култура няма...

Явно съвр. българи сме потомци на извънземни.

Афанасиев работи с датчани, в Дания изследват кокалите доколкото знам.
ха, ха-Главанак, от българите несъмнено има и извънземни под прикритие. Аз за такива смятам тези българи, които не искат да си направят собствено генетични изследване, за да не ги разкрием. Но са много вещи в експертизата и се мъчат да изкарат българите ако не извънземни, то поне задокеански. За мен прабългарите са скити, от край време съседи на даки и гети, по време на поредните вълни на бежанци от изток са натикани от степната в лесостепната зона, където са се поомешали със славяните от антската група. След краха на хунския племенен съюз пак слизат в степите и правят смесена държава със славяните севери, които се разполагат на север като бариера срещу другите славяни, а българите от юг пазят държавата от продължаващите напъни на степните народи, които жълтите продължават да изтикват на запад цели 1 500 години, докато самите жълти като монголо татари се появяват в Европа през 13 век. Та българите отстояват старите си територии до края на 7 век, когато територията на Пенковската култура е изоставена и българи заедно с част от северите идват на запад, а и на юг в Добруджа и Мизия. Част от северите се изтеглят на север при другите славяни и балти, други се хазаизират и юдеизират. После Светослав ги вкарва в Киевска Рус, а сега се водят източноевропейски еврей ашкенази. Много показателен е клонът на R1a-M458-L1029-YP417-YP418-YP1013, на който за сега са почти всички българи. L1029 е централноевропеиски-има го и при келти, германци, славяни. YP417-словаци, моравци, българи. Тук българите като славяни са слезли от Татрите и Карпатите в равнината на север от Дунав
, а след това в Мизия по време на хунските нашествия. YP418 са вече изтикани на изток от готите и се смесват с изтиканите на север от степите българи. С тях участват в нашествията на Балканите в края на 5 век, а може би тогава и отсядат тук. YP1013 показват края на Пенковската култура и преместването и на запад и юг-предците на нашия съфорумник TPTP се разделят от заминаващите на север към Латвия, и оставащите на юг бъдещи еврей ашкенази. И през Варненски балкан, долината на Марица достигат до Македония при Кукуш. От другите клонове под L1029 е доказан един YP263, които може и да е по-ранен келтски или готски, а се предполага и един YP515, които снип е паралелен на L1029 и е по-северен, може да е дошъл също с готите. Както и единствения L260-YP1337, който може и да е славянски. Наскоро, до 1 месец ще се изясни още един L1029, а и 5 Z280. За сега е сигурно, че клоновете на Z93 и Z92, а и един клон под Z280-Z237-YP5997 идват на Балканите с траките през късен Бронз. също е сигурно, че в продължение на 3 века славяните навлизат в източните Балкани като през фуния-от изток, север, запад, а накрая и от юг при завладяването на Тракия, Родопите и Македония от канасубигитата Омуртаг, Маламир и Пресиян. От юг идват панонските славяни през Охрид, Битоля, Солун, Родопите, Тракия. След един месец по-голяма яснота, като излязат резултатите от пълния секвенс на уважаемия съфорумник Гологанов и другите 5 Сниппакета. Smile
Според следната карта на запад от Украйна са били кореняците на славянския език, а от Украйна почват балтите, базиращо се на археологични и етимологични доказателства.
[Снимка: 9XuXkWd.png]
Въз основа на ниските на нива на Z92 и Z280 при западните славяни и сходната R1a структура на източните с балтите аз предполагам, че източните славяни са най-вероятно предимно славянизирани балти или толкова значително се омешват, че не се знае. Въпреки, че двете групи имат общ корен. Не знаех, че има открити клонове на Z280 и Z92, по които може да се прави разлика между славяни и траки. Целокупния клон Z92 май е наглед на подобно ниво, при всички останали, а е повече при беларуси, украинци и руснаци. Само при латвийци и литовци не знам колко е разпространен клона. И древни останки на балти май не са тествани, и те ли практикуват кремация като славяните? При съфорумеца Дилов как се оказа, че неговото Z92 е дако-балтийско, със анализ на SNP или на маркери?
 
Reply
#9
Главанак е .... да не казвам кой, моля да се държите коректно!
 
Reply
#10
Българите не са скити! Идват от изток от "клисурите на Имеон" или Тяншан. В 1 век вече са в "клисурите на Кавказ"! Ако ще мислите нова параистория си е ваш проблем.
 
Reply
  


Свързани теми...
Теми: Автор Отговори: Преглеждания: Последно мнение
  Произход на Римските легиони по нашите земи genefan 7 3,405 02-12-2017, 09:50 AM
Последно мнение: jingiby
  Бронзовата епоха в нашите земи dilow 0 758 09-22-2014, 01:22 PM
Последно мнение: dilow

Към форум: