Форум за Българска ДНК Генеалогия

Оригинален вид: Исторически трудове за произхода на СЪВРЕМЕННИТЕ българи
В момента разглеждате олекотената версия. Вижте оригиналния вид с форматирано съдържание.
Страници: 1 2 3 4 5 6
(09-07-2014, 10:24 PM)Trifud Писа: [ -> ]
(09-07-2014, 03:34 PM)Yaan Писа: [ -> ]Фенке Балканджиите са си местно население и източни българи, капанците също са местни и източни българи, рупците са преселници,но от Родопите, което ги прави източни българи, загорците са преселници ,но от Шуменско, което също ги прави източни българи.
Тронките са западни българи от Кюстендилско и Благоевградско, но никак не са скорошни преселници.
Панагюрище са основно македонци да, но и ямболии, които са 100% източни, Копривщица са доста македонци, но и търновци
Западни българи на Изток освен тронките и горните са шопите от Търговишко заселени там преди 100-ина година и голям брой македонски бежанци!
НО
Габровско, Ловешко, Търновско, Русенско, Шуменско, Старозагорско, Чирпанско не са западни в никакъв случай
Книжовният е базиран на източният български, носиите също са различни,

Айде да се съгласим
Западните Българи 95% местни 5% източни
Източните Българи 70% местни ,30% западни

От горните писания излиза, че някакви капсулирани групи хора са се преселвали на други места и са се капсулирали отново в новите региони. Проучвал съм обстойно документи и сведения за Неврокопския регион от 15 век до средата на 20 век и наблюденията ми са, че е имало постоянна и/емиграция от и във всички посоки. Населението се е размшевало постоянно и това е една от причините и генетично да е такава шарения на Балканите.

Изобщо не съм казвал това, просто Фенката говори едни Люлинско Пернишки небивалици, аз съм обиден, не мисля да пиша в тази тема повече, има си други теми там може да обсъждаме бед да се нападаме
ха, ха-по нагоре писах без пояснения, че задълбавате в плиткото, но сега ще направя поясненията. Още от самото начало ме обзеха съмнения и подозрения от мястото на теми като Лингвистика и Етнография във Форум за българска генеалогия и популационна генетика. после започнаха разправиите около изсмуканите от палци "етнографски" групи. Пояснявам-"лингвистика" и "етнография" са основните бази за спекулации там където отсъстват меродавни, т.е. потвърдени исторически източници, археологически артефакти или генетични изследвания на стари кости. Дупките се запълват с етнографски и лингвистични измишльотини и спекулации. Собственото си участи във въпросните теми съм ограничил още от разправията покрай "торлашката" етнографска "група", затова призовавам Админите да премахнат въпросните Теми, защото те се превърнаха в арени за премерване на пишки от регионален и местнически характер и това определено пречи на основната цел на Форума-популяризиране на генетичните и генеалогични проучвания сред българското общество Smile
Според мен, ако се разглеждат и отделни региони не е лошо, така има някакъв шанс да се популяризира темата при някои от локалните групи, например във Фейсбук, където може да се достигне лесно до запалени на тема история и генеалогия и които биха имали въобще интерес. Разбъркването е станало много преди да се образуват съвременните етнографски групи, а движение поне от края на 18. век е имало от всички и към всички посоки. В турските архиви има данни за старите населени места и въпреки ограничено в някои райони на Тракия все пак си е имало такива стари села, които през Възраждането правят бейби-бум и от тях се създават много нови села. Не мога да разбера, защо в България не направят едно стабилно изследване на османските архиви, и преди всичко превод? Покрай руско-турските войни много народ се изнася към Бесарабия, а друг при връщането си оттам остава в Добруджа. Преди да тръгнат масово за Бесарабия са бягали масово към Влахия и са се заселвали масово към икономическите райони около Одрин, Цариград, Мала Азия и Беломорието.

Един пример: В селото /Чирпанско/ на майка ми 5-те рода в средата на 18. век /ратаи на местния феодал/ стават на 10, след като от съседното село идват още 5 по време на чума /заселват се през три дерета, сега едно село/. От това съседно село, Балджиларе /вероятно първоначално с войнушко население, пазачи на прохода през Сърн. Сред. гора/ на практика произлизат всички околни села. После идват хора от Калофер, от Чорлу, от Копривщица, от Дебър, от Розовец т.е. от всякъде и към началото на 20. век селото вече има над 1000 души. След Освобождението се изнасят едни към Бургаско, други към брезовските села, към градовете и т.н. Преди и около Освобождението пък са ходили на гурбет в Добруджа, масово. После около Балканските войни в Сев. и Южна Америка, повечето са се връщали, някой обаче са останали. Има и такива отишли към Бесарабия. и т.н. До средата на на 19. век ще да са ходили и към Одринско и Мала Азия /има такива разкази за конкретни хора/, точно в Одринско и Мала Азия има много изселени от Чирпанския край. В селото всяко лято са идвали на Руманя жътвари от балканджиите, освен това са идвали всяка година и златотърсачи от Македония, които са вадили злато от реките. Само в едно такова съвсем нормално село в Тракия през 19. век е имало много движение от всички посоки и към всички посоки, така че какво и да е било преди пет века …

За мекането: Нямаме ли последователна промяна от Италия към Украйна и Русия? От напевния Италиански, през подобно напевния хърватски, през твърдия сръбски, западните бълг. диалекти, през по-меките източни до към мега мекия руски език. Според мен лингвистично много добре си седим и всичко си е на мястото. Ако говорят меко около Охридското езеро причината ще да е обратната. Новодошлите /където и да е било това в българското землище/ очевидно в рамките на няколко поколения са били интегрирани в местната култура и диалект, така че това няма как да стане без критична местна маса.
Марчонски много добри слова, заставам плътно зад тях
Ами попрочетете малко линковете, които съм дала - към нзчалото на 18 век българи в североизточна България и равнинна Тракия почти не е имало. Не ми давайт пример с изключенията - има някое и друго, главно войнушки села като Еркеч и Факия. Проблема с войнушките е, че те обикновено също са преселници, пратени нарочно от османците, т.е да следят и за местното население да не се разбунтува..
Прощавай, не искам да се заяждам, но за всяка една теория критиката е полезна.

Е какво е тогава това местно население, което не трябва да се разбунтува? В Лудогорието и Добруджа може да са били малицинство, но в равнинна Тракия? Кой ще е обработвал Тракия тогава? Турците - те са феодалите, други народи /гърци, арменци, цигани, цънцари/ са незначителни. Как се създава обща българска етнографска култура от Пловдив до Бургас за един - два века без училищна система, че и с последвали огромни изселнически вълни? Ако всички идват от Арнаутлъка, как ги накараха да свалят белите гащи и да сложат черни на такава огромна територия и как забравиха македонците едновременно по заповед диалекта си? Все пак в Охридско не говорят като в Тракия, въпреки някакви прилики. Преселници сигурно е имало много, с това са съгласни май всички коментиращи тука, но очевидно е имало и някаква стабилна критична маса /местни, балканджии, рупци и др./, която да влияе, иначе е повече от странно. Не са само Еркеч и Факия, навсякъде е имало стари български селища, които са си сменяли от време на време местоположението. Това мисля, го пише и в османските дефтери.

Ако може да се докаже, че цялото население идва от района на Охрид, то това ще е сензация.
Заселването от Югоизток, разбира се не е достатъчно да запълни цяла ИЗточна България. В североизочна България и даже Беломорска Тракия е имло доста преселници от Шоплука, но сега всички си говорят на меко.т.е малцинствените диалекти са изчезнали. В Албанска част не са говорили сегашен македонски, т.е на ке, а определен като източнобългарки диалект, който вече е изчезнал.
Ето говор от последното българско село в Корчанско, Бобощица: Българският говор в Бобощица и Дреново,Албания
(09-09-2014, 01:56 AM)Marchonski Писа: [ -> ]Ето говор от последното българско село в Корчанско, Бобощица: Българският говор в Бобощица и Дреново,Албания

Следващия пък като се появи българския албанец от Требища ще запиша аудио на някаква тема и ще споделя.
(09-09-2014, 01:45 AM)genefan Писа: [ -> ]Заселването от Югоизток, разбира се не е достатъчно да запълни цяла ИЗточна България. В североизочна България и даже Беломорска Тракия е имло доста преселници от Шоплука, но сега всички си говорят на меко.т.е малцинствените диалекти са изчезнали. В Албанска част не са говорили сегашен македонски, т.е на ке, а определен като източнобългарки диалект, който вече е изчезнал.

Не ми се започва още по темата, тъй като има много за писане, а тия дни няма да съм си в къщи.

Само ще спомена че българие в Албания освен източнобългарски черти в говора имат и песни споменаващи Черно море и вероятно са късни преселници в сегашните си територии, примерно да са бежанци от турското нашествие. С една от многото миграции на запад трябва да се свърже и наличието сред херцеговските сърбии западните хървати на фолклор наречен бугарщици, всъщност най-стария записан "славянски" фолклор и с тематики свързани главно с българските земи и пренесен очевидно от бежанци от изток.
Страници: 1 2 3 4 5 6